[PS CS4-CS6] Как работает Equalize

  • Автор темы Автор темы gennadiy
  • Дата начала Дата начала
Ну слава богу )))
 
в общем почитайте в вики, там подробно с формулами
 
в общем почитайте в вики, там подробно с формулами
Ну так и есть
The above describes histogram equalization on a grayscale image. However it can also be used on color images by applying the same method separately to the Red, Green and Blue components of the RGB color values of the image. However, applying the same method on the Red, Green, and Blue components of an RGB image may yield dramatic changes in the image's color balance since the relative distributions of the color channels change as a result of applying the algorithm. However, if the image is first converted to another color space, Lab color space, or HSL/HSV color space in particular, then the algorithm can be applied to the luminance or value channel without resulting in changes to the hue and saturation of the image.[4]There are several histogram equalization methods in 3D space. Trahanias and Venetsanopoulos applied histogram equalization in 3D color space[5]However, it results in "whitening" where the probability of bright pixels are higher than that of dark ones.[6] Han et al. proposed to use a new cdf defined by the iso-luminance plane, which results in uniform gray distribution.[7]
 
Там вообще ни слова о реализации и о фотошопе
 
Там вообще написано
applying the same method on the Red, Green, and Blue components of an RGB image may yield dramatic changes in the image's color balance since the relative distributions of the color channels change as a result of applying the algorithm
то есть, поканально усреднять некошерно и навряд ли фотошоп мухлюет с этим
 
ну, в вашем случае разница в том, что маппинг рассчитывается из выделенной области, а применяется ко всему изображению.
 
ну, в вашем случае разница в том, что маппинг рассчитывается из выделенной области, а применяется ко всему изображению.
Но каким образом рассчитывается значения некоторых пикселей, не попадающих в диапазон, указанных в самом первом посте.
 
Но каким образом рассчитывается значения некоторых пикселей, не попадающих в диапазон, указанных в самом первом посте.
Думаю строится итреполяционная формула (полином), по ней строится таблица замены и вперед (find-change).