Ответ: На каком фоне снимать, для дальнейшего вырезания
apertur, на белом снимают для документов. Конечно, понятно, что документальный фотограф попав в разъезд так и далее будет делать - он же профессионал и по-другому не умеет снимать. Так и будет епошить на белом.
Но тот кто не идиот и не профессионал, тот запросто поймет что снимать следует на каком-нибудь цветном фоне, который максимально близко имеет цвет одного из основных цветов RGB.
И вообще, это смешно, как, блин, в затухлой фиде-эхе тут придумывают бред насчет фонов, как будто нет инета пройтись и проверить кто на чем снимает по магазинам для фотографов и киношников. Умора, блин.
Статья:
http://www.seanet.com/Users/bradford/bluscrn.html
Фоны, ленты, спреи, краски:
http://shop.store.yahoo.com/cinemasupplies/chromkeyfab.html - попробуйте найти "белый" для хромакея.
На сайте упомянутой Ультиматты есть FAQ, вот он:
http://www.ultimatte.com/support/faq.htm Цитирую для селян:
What is Bluescreening?
Blue or green screen compositing is a process that allows the creation of scenes that would otherwise be too dangerous, impossible or impractical and is one of the most popular special effects used in the motion picture and video industries today. Creating a blue screen composite image starts with a subject that has been photographed in front of an evenly lit, bright, pure blue background (the "backing"). An intermediate matte, or mask, that discriminates based on the density and hue of the blue screen is created. The compositing process replaces all the blue areas in the picture with another image, known as the background.
Please note that when we talk about bluescreening, blue backing, etc., we could just as easily be talking about green screening or green backing since green is often used instead of blue depending upon the predominant colors in the foreground and background and other circumstances. Other backing colors like red can also be used for special purposes.
Up until the 1990’s blue screen composites had been made with optical printers for feature films and for live video composites had been made electronically with real time analog circuits. Then the digital revolution came and now all different kinds of digital blue screen composites are being made from a variety of image sources.
Попросите парней из рубрики "Перевод хелпа к ID" перевести тем кто не понимает по англицки.
Фон
http://www.studiodepot.com/store/index.cgi?cmd=view_item&id=7229
Спрей
http://www.studiodepot.com/store/index.cgi?cmd=view_item&id=7013
Какого цвета?
Надеюсь что теперь совесть вам подсказала верную дорогу от химер к знанию.